Wat wij geloven

In de bijbel vertelt God over zichzelf. God vertelt dat Hij de aarde gemaakt heeft en ook de mensen die daarop wonen. De bijbel laat zien dat God in het leven van de mensen bezig is. Dat doet Hij volgens zijn eigen plan. Over dat plan met mensen maakt God het meest belangrijke duidelijk in de bijbel. God wil graag onze Vader zijn. Om die God te leren kennen als Vader lezen we samen in de bijbel en houden we kerkdiensten. We mogen kind zijn van die Vader.

In de bijbel vertelt God ook over de zonden die wij doen en de ellende die we om ons heen zien. Hij vertelt ook over de straf die we verdienen. Maar nu komt het: God zal ons niet meer straffen, omdat zijn Zoon, Jezus Christus, die straf al voor ons heeft gedragen! God heeft ons namelijk lief. Hij wil ons weer mooi maken, niet kwetsende, niet hebzuchtige, maar liefhebbende mensen. Jezus leert ons hoe we vandaag al een begin kunnen maken om zo'n mens te worden. Daarom luisteren we naar de woorden van God. We kunnen kind worden van de Vader door in Jezus te geloven.

Geloven is het werk van de Geest van God. De Heilige Geest wil in ons werken. Hij zorgt ervoor dat wij geloven wat God in de bijbel zegt. hij verandert en vernieuwt ons leven en maakt ons kinderen van Vader. hij geeft ons kracht om te bidden en om te lezen in de bijbel. Ook geeft Hij ons het voornemen om dagelijks in praktijk te brengen wat God ons leert in de bijbel. De toekomst die God belooft aan mensen die Hem liefhebben en de medemens liefhebben als zichzelf, is niet mis! Je kunt daarover lezen in de bijbel.

Komende kerkdiensten

zondag 05 mei, 09:30
Br. Koos Siegers
donderdag 09 mei, 09:30